torsdag 17. mars 2011

Film: L'amant




Jeg har oppdaget en ny film. En som jeg skal se mange ganger. Fylt av ensomhet, kjærlighet, avstand, erotikk, nærhet og lengsel. Se den.

L'amant (Elskeren) handler om en fattig 15 år gammel fransk jente som vokser opp i den franskdominerte delen av Indo-Kina på 30-tallet. Hun møter en rik 31 år gammel kinesisk mann som blir hodestups forelsket i henne, og de blir elskere. Forholdet deres er komplisert, umulig og sårt. Det er mye sex. For dem som har lest boken kan det kanskje bli for mye sex og for lite bok, men for meg som ikke har det var det bare utrolig fint. Og herrejemini så vakker hun er.

1 kommentar:

  1. Den har jeg fått anbefalt tidligere, men helt glemt å se. Kanskje på tide å få sett den, selv om jeg mistenker at den kan være litt for seksuell og klissete etter min smak... Må innrømme at den mannlige hovedrolleinnehaveren ser ut til å være litt av en kjekkas, da. Det gjør det jo bare enda mer fristende å sjekke den ut.

    SvarSlett